Egy kevés babákról, egy kevés magamról

Mikor rájöttem, hogy a babavarrás nem csak esős szombat délutáni elfoglaltság lesz számomra, felmerült bennem is a blogírás lehetősége. Amiért mégis ódzkodtam tőle az a félelem volt. Attól, hogy olyan is olvassa, akinek nem szánom, hogy esetleg (beszédes lévén) olyant is közzéteszek, ami nem publikus. Végül úgy döntöttem, ez a blog az alkotásról fog szólni. Persze, most már látom, nehéz meghúzni a határt. Ráadásul kevés személyesebb tárgyam van, mint épp a babáim, hiszen ők érzésekből, hangulatokból, szeretetből születnek. Azért megpróbálok valamennyire a tárgynál maradni : )
Ennek jegyében válaszolnék a következő két játék kérdéseire, amennyire lehet, babás szemszögből.

7 dolog rólam:
1. Az első babákat kb. 15 éve varrtam Gail Attwell Rongybabák című könyvéből. Az egész könyvet megvarrtam. Jópár évig hurcoltuk a zsáknyi babát egyik lakásból a másikba, aztán kidobtam őket : (
2. 2008 decemberében varrtam újra babát, amit megmutattam  Katafoltnak, az ő biztatására jutottam el a babafórumra.
3.  A  LÁNYOK  (így, nagybetűvel  :)  hihetetlenek voltak. Annyi ötletet, tanácsot lestem el tőlük, mintha több tanfolyamon vettem volna részt. Ha ők nincsenek biztos nem folytatom.
4. 2009 márciusában megnyitottam Meska boltomat, és izgatottan vártam, lesz-e, aki egyáltalán megnézi. Másnap megvették az első babámat, én meg szó szerint féllábon ugráltam örömömben.
5. Májusban elvittem 4 babámat, és egy táskámat a Képző-és Iparművészeti Lektorátusba zsűriztetni. Egy igazi, képzett alkotónak gondolom ez nem nagy szám, de én nagyon büszke voltam, hogy elfogadták őket.
6. Nem  szoktam  tervet, szabásmintát készíteni. Ha megvan az ötlet, vágok direkt az anyagba, ha meg tetszik a végeredmény, megpróbálom levenni róla a mintát. Tudom, nem valami profi megoldás.
7. Legkedvesebb babám ez az alvó bébi:
 
Ha nem nyilvánvaló, hogy miért, akkor hiába is magyaráznám.

Ez a hétpontos vallomás a Kreatív blogger díjjal járt,

amit Brigitől kaptam. Nagyon szépen köszönöm neki. Friss blogger életemben ez az első : )
Akiknek továbbadnám, azoknak szerintem már megvan, úgyhogy nem várom el tőlük, hogy ki tudja hányadik 7 dolgot árulják el magukról, főleg, hogy tudom van olyan is közöttük, aki ezt úgysem tenné : ) Azért persze, ha van kedvük, szívesen olvasok róluk, vagy alkotásaikról újabb 7 dolgot, de inkább varrjanak valami szépet ez idő alatt : )
 A másik játék stafétáját Julcsitól kaptam. Köszönöm szépen, hogy eszedbe jutottam.

1. Ha nyernék a lottón...
... vennék egy szép, napfényes, külön raktárral rendelkező műhelyt.
2. Rossz szokás...
... mindig  azt varrom, amihez éppen kedvem van, nem azt, amit kéne.
3. Koffein...
Sokan használnak teával színezett vásznat babatestnek, én nem annyira szeretem. 
4. Színeim...
... piros, piros, piros. És itt mindegy, hogy a saját, vagy a babák ruhatáráról van szó.
5. Mi van most rajtam....
Ma kicsit hivatalosra vettem a figurát, pedig szerencsére nem muszáj. Fekete nadrág, fehér ing, karcsusított szürke mellény. Azért a táskám, és sálam piros.
6. Háziállat...
Hogy is mondjam, hogy ne legyek népszerűtlen... Jobban szeretem az emberbabákat.
7. 10 év múlva hol látod magadat...
...ugyanitt,  kb. 1000 babával gazdagabban.
8. Legutóbbi nagyon jó élmény... 
A fórumon van egy játék: guruló baba. Négyes csoportokat alkotunk, mindenki készít egy csupasz babát, azt továbbítja a következőnek, aki készít neki hajat, az azt követő arcot, majd kap ruhát, végül visszakerül a tulajdonoshoz. Az egyik elkészült macsó-csikós legényen, és a hozzá fűzött megjegyzéseken olyan igazi jót nevettem, mint régen.
Méhikének dobnám tovább a labdát, ha elfogadja.




Megjegyzések

boGár krea üzenete…
Köszönöm, hogy írtál magadról!
Micsoda nyugalom és báj árad ebből az alvó babából! Nem csoda, hogy a kedvenced...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babavarrás, avagy hogyan NE varrjunk babát

Maci rugdalózóból - emlékmaci